Informatii Generale Dozaje

Masuri preliminare in stabilirea dozajelor

Tipurile de etanşant si dozajele recomandate de Producător funcţie de destinaţia utilizării şi categoria de viteză trebuie respectate.

Cum stabiliţi dozajele de etanşant FKR ?

Pentru stabilirea dozajelor de etanşant FKR trebuie să identificaţi:

  • Tipodimensiunea anvelopei înscrisă prin marcaj pe suprafaţa laterală;
  • Domeniul de utilizare, în funcţie de care există două categorii de dozaje:
  • Dozaje obişnuite ( coloana PE CAROSABIL – drumuri amenajate) pentru vehicule ce operează în condiţii normale;
  • Dozaje în condiţii severe (coloana ÎN AFARA CAROSABILULUI –drumuri neamenajate sau expunere la perforaţii multiple/condiţii extreme) pentru vehicule ce operează în condiţii  extreme.

Pot exista urmatoarele situaţii:

Nr. crt. Domeniu de utilizare Dozaje recomandate Coloana din sectiunea DOZAJE
1 Preponderent PE CAROSABIL Dozaje obişnuite PE CAROSABIL
2 PE CAROSABIL/ IN AFARA CAROSABILFrecvenţă moderată a penelor Dozaje obişnuite PE CAROSABIL
3 PE CAROSABIL/ IN AFARA CAROSABILFrecvenţă mare a penelor Dozaje în condiţii severe ÎN AFARA CAROSABILULUI
4 Preponderent IN AFARA CAROSABIL Dozaje în condiţii severe ÎN AFARA CAROSABILULUI

De ce este importantă respectarea dozajelor de FKR recomandate ?

Etanşantul FKR, prin caracterul său reologic (sistem tixotropic), îşi micşorează vâscozitatea pe măsura creşterii vitezei de centrifugare ( implicit viteza de deplasare a vehiculului) şi a temperaturii. În condiţii statice şi de temperatură normală, etanşantul FKR revine la vâscozitatea sa iniţială.(De aceea atunci cand demontati o anvelopa echipata cu etansant FKR, nu veti constata, in conditii statice, formarea unei pelicule uniforme; aceasta se formeaza numai prin rularea anvelopei.)

În cazul în care nu se respectă dozajul recomandat/tip etanşant şi nu se face încadrarea corectă în categoria de viteză, pot să apară urmatoarele situaţii:

  • Atunci când vehiculul aparţine categoriei de viteză mică ( < 50 km/h) şi se alege incorect un tip de etanşant destinat anvelopelor unui vehicul ce aparţine categoriei de viteză mai mare ( > 50 km/h sau > 80 km/h), utilizând dozajele recomandate pentru acesta din urmă ( exemplu: FKR 03 in loc de FKR 04 sau FKR 02 in loc de FKR 03), etanşantul, prin rularea anvelopei, nu va dobândi fluiditatea necesară pentru a se distribui uniform pe suprafaţa interioară a anvelopei sau va rezolva un număr mai mic de pene faţă de cel estimat.
  • Atunci când vehiculul aparţine categoriei de viteză mare ( > 80 km/h sau 50 km/h) şi se alege incorect un tip de etanşant destinat anvelopelor unui vehicul ce aparţine categoriei de viteză mai mică ( < 50 km/h), ( exemplu FKR 03 în loc de FKR 02 sau FKR 04 în loc de FKR 03), pot fi resimţite vibraţii la viteze ridicate.

Dozajele pe tipuri de anvelope si categorii de vehicule sunt continute in Manualul de instalare pus la dispoziţie de către Producător la livrarea produsului.

Calculator dozaje

  • Biciclete
    (recomandat FKR01)

    ml
  • Automobile pasageri
    (recomandat FKR02)

    ml
    • autoturisme
    • SUV
  • Motociclete
    (recomandat FKR03)

    ml
    • motociclete
    • scutere
  • ATV-uri
    (recomandat FKR03)

    ml
  • Autovehicole comerciale
    (recomandat FKR03)

    ml
    • camioane de mica capacitate
    • autoutilitare
    • autofurgonete
    • TV-uri
  • Autovehicole comerciale
    (recomandat FKR03)

    ml
    • camioane de mare capacitate
    • autobuze
    • remorci auto
    • trailere
    • rulote
  • Autovehicole industriale
    (recomandat FKR04)

    ml
    • vehicole utilitare
    • excavatoare
    • masini de gradinarit mecanice
    • macarale
    • masini de santier
    • masini de ridicat
    • masini de minerit
    • masini forestiere
    • incarcatoare
  • Autovehicole agricole
    (recomandat FKR04)

    ml
    • tractoare
    • combine
    • utilaje agricole
    • remorci
    • masini terasiere

FAKIR Protectie antipana

– selecteaza o categorie –

PE CAROSABIL – drumuri amenajate.

IN AFARA CAROSABILILULUI – drumuri neamenajate sau expunere la perforatii multiple/conditii extreme.