Operaţiunea de instalare în anvelope şi alte incinte pneumatice a etanşantului FKR se realizează de către personal instruit în unităţile de exploatare ale anvelopelor.
Inspecţia anvelopelor
Înaintea instalării FKR se recomandă inspecţia anvelopei pentru a constata dacă:
- există eventuale urme de îmbătrânire prematură, stress, agresiuni mecanice excesive (tăieturi în profilul benzii de rulare);
- adâncimea profilului benzii de rulare este sub limita legală admisă (nu există profil deasupra indicatorilor de uzură ai anvelopei);
- există urme de lovituri la flancurile anvelopei însoţite uneori de rarefierea cablurilor de cord ale carcasei (prezenţa umflăturilor radiale pe flancurile anvelopei);
- janta este deformată, procedându-se la repararea ei;
- în interiorul anvelopei există pudretă din cauciuc (rezultată în urma procesului de degradare a stratului de ermetizare), talc, apă, ulei, toate aceste elemente străine eliminându-se şi uscând apoi interiorul anvelopei.
- Janta prezinta semne de coroziune accentuata (suprafata metalica oxidata).
Dacă în urma inspecţiei anvelopele sunt considerate apte/adecvate ( nu apar situaţiile prezentate mai sus), se va proceda la instalarea etanşantului FKR.
Nu se recomandă instalarea FKR în anvelope îmbătrânite (utilizate peste durata de viata normata stabilita de catre producatorul de anvelope). FKR acţionează în incinte elastice.
Echipamente, scule, aparate utilizate
- Pompa de instalare a etanşantului;
- Valvă mecanică cu căpăcel pentru extragerea ventilului, şurubelniţă;
- Compresor de aer prevăzut cu filtru;
- Manometru de presiune.